Font Size

När?
Tisdag den 28 februari 2012

Var?
Irisgatan 80, Örebro (Samlingslokalen under ICA-Eko)

Nytt år och kanske inte helt nya evenemang, men uppskattade aktiviteter som återkommer.
Under vårterminen kommer vi i februari att ha en tema-träff på Arkivcentrum och årsmötet blir tisdag 28 februari kl 18.30.
I mars är det släktforskningens dag. April bjuder till Anbytardag och kanske en forskarresa till Arninge.
Naturligtvis kan det dyka upp mer saker om intresse finns.
Detta är i stora drag vad som är tänkt.

Kurser av olika slag i släktforskning kommer anordnas.
Hemsidan för Dis Disbyt Dis-Bergslagens första tema-träff för året blir onsdagen 8 februari. Temat för kvällen är Disbyt. Vi tittar på sökningar och analyser i databasen. Vi skapar också uppdrag med Disgen respektive GEDCOM. Vårt Disbyt-ombud Kerstin Malm kommer att medverka. Observera att Dis-Bergslagen lottar ut 5 års abonnemang på SVAR. ArkivDigital eller Genline till Dis-Bergslagen-medlemmar som lämnar in Disbyt material före februari månads utgång.
Välkommen till ArkivCentrum på Nikolaigatan 3, Örebro onsdag 8 februari kl 18.30-21.00 Länk till Disbyt

Då har vi firat 30-års jubiléum idag!

På självaste Arkivens dag slog vi till och firade våra 30 år som förening och redan innan vi slog upp portarna kom två stycken nyfikna helt spontant ner i lokalen för att de såg skylten.

Sen var det lugnt en liten stund innan folk strömmade till.

Vi hade förberett kalaset med dricka och tre sorters snittar med karameller som efterrätt uppdukat i stora salen på vit duk.

På lördag 10 november har vi öppet i vår lokal Släktkällaren av två anledningar...

Du är här: Hem Föreningen Historik Aktiviteter 2012